ارائه سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی ،راه اندازی مرکز تماس ، مدیریت ارتباط با مشتری

، طراحی وب سایت،راه اندازی فروشگاه اینترنتی،خدمات سئو، پشتیبانی شبکه ، راه اندازی سیستم ویپ و تلفن گویا

ارائه سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی ،راه اندازی مرکز تماس ، مدیریت ارتباط با مشتری

، طراحی وب سایت،راه اندازی فروشگاه اینترنتی،خدمات سئو، پشتیبانی شبکه ، راه اندازی سیستم ویپ و تلفن گویا

Iptables چیست؟

Iptables چیست؟

فایروال ها نقش مهمی در تامین امنیت سیستم ها و شبکه های لینوکسی ایفا می­کنند. آنها با کنترل و مدیریت ترافیک شبکه های ورودی و خروجی بر اساس مجموعه ای از قوانین مانند یک محافظ امنیتی بین شبکه داخلی و خارجی عمل می­کنند. مجموعه ای از قوانین فایروال تنها اجازه می دهد تا اتصالات و درخواست های مجاز از فایروال عبور کرده و آنهایی که تعریف نشده اند یا غیرمجاز تعریف شده اند مسدود می­ شوند . ده ها فایروال متن باز در دسترس مدیران شبکه­ ها و سیستم­ های لینوکسی قرار دارد که از آن جمله می توان به Iptables , IpCop Shorewall , UFW , Vuurmuur , pfSense , IPFire , SmoothWall , Endian و CSF اشاره کرد که در این مجال به بررسیiptables می ­پردازیم.

 Iptables  چیست؟

Iptables  یا Netfilter محبوب ترین و پر استفاده ترین فایروال لینوکسی مبتنی بر خط فرمان است. iptables  خط اول دفاعی سرورهای لینوکس است و بسیاری از مدیران سرورها از آن برای کانفیگ و ایجاد تنظیمات در سرورهای لینوکس استفاده می­کنند. iptables بسته ها را درون پشته شبکه در داخل هسته لینوکس فیلتر می­کند. iptables  معمولا header  هر بسته را بررسی می کند و به محتوای بسته اهمیتی نمی دهد بنابراین از سرعت بسیار زیادی برخوردار است و معمولا تاثیر چندانی در کاهش سرعت پاسخگویی سیستم ندارد، iptables همچنین قادر است یک رشته را درون بسته ها جستجو کند، البته این کار تاحدودی باعث کاهش سرعت سیستم خواهد شد.

iptables  امکانات زیادی در اختیار یک مدیر سرور می دهد ، بوسیله iptables می­توان پکت ها را بر اساس پروتکل مورد استفاده در ارتباط ، شماره ip  گیرنده و فرستنده ، شماره پورت مورد در ارتباط ، مک آدرس و آدرس فیزیکی سیستم ها ، دامنه ای از آدرس های ip ، زمان برقراری ارتباط ، بخش های مختلفی از بسته ها و تنظیمات IPSec ، طول بسته ها ، انتخاب تصادفی بسته ها ، انتخاب n امین بسته ، کاربر یا گروه ارسال کننده بسته ، پردازش ارسال کننده بسته ، بخش های TOS  و TTL  هدر ip   و تعداد ارتباطات در یک بازه زمانی را کنترل و فیلتر کرد.

توسط iptables شما می توانید با توجه به نیاز های خود به ایجاد،حذف یا ویرایش قوانین فیلتر کردن بسته ها بپردازید و حتی می­توانید مجموعه قوانین جاری را بصورت لیست مشاهده کنید . iptables  قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد و می­توان با استفاده از آن نتایج کار آن را بر اساس هر قانون مشاهده یا ویرایش کرد. iptables  همچنین از قابلیت پشتیبان گیری و بازیابی قوانین با استفاده از فایل ها برخوردار است و از Load balancing نیز پشتیبانی می کند.

 

ادامه مطلب را در لینک زیر مطالعه فرمایید.

http://www.mikrotik-co.com/1395/02/30/iptables-%D9%81%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%84-%D9%84%DB%8C%D9%86%D9%88%DA%A9%D8%B3-%D9%88%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85%D8%A7%D8%AA/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.